مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی برگذار شد

این رخداد بین المللی در روز پنجشنبه 23 آبان ماه با معرفی مقالات برگزیده به کار خود پایان داد . در مراسم اختتامیه دکتر حب نقی ریاست دانشگاه ارومیه ، ضمن خیر مقدم به اساتید و پژوهشگران ایرانی و خارجی حاضر در دانشگاه ، ابزار امیدواری کردند که این چنین تبادلات علمی ، سودمندی عملی برای مردم منطقه داشته باشد .ایشان همچنین اشاره کردند که کشاورزی که خود یکی از مهمترین عوامل ایجاد بحران خشکسالی در حوزه ی آبریز دریاچه ی ارومیه می باشد ، در نهایت مهمترین قربانی این فرایند نیز خواهد بود . 

ایشان با اشاره به تاسیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در سال 1392 که بحرانی ترین سال برای دریاچه ارومیه نیز بود ، عامل انسانی را مهمترین عامل در ایجاد بحران دریاچه ارومیه دانستند و مسئولیت نجات دریاچه را متوجه تمامی مردم و بخصوص جامعه ی علمی و دانشگاه کشور دانستند . 

دکتر حب نقی : با توجه به وسعت دریاچه و عوامل تهدید کننده همچون طوفان نمک ، مسئله ی دریاچه ارومیه مسئله ای فراملی بوده و در صورت عدم توجه به نجات دریاچه، این مشکل برای کشور های اروپایی نیز مشکل ساز خواهد بود . 

در ادامه ، دبیر اجرایی کنگره گزارشی کامل از نشست ها و همچنین مقالات ارائه شده به این کنگره را ارائه دادند .از 285 مقاله ی ارائه شده در این کنگره ، 215 مقاله پذیرفته شدند که از میان انها ، 95 درصد مقالات شفاهی و تمامی پوستر ها در کنگره ارائه شند .

در بخش شفاهی مقاله ی اول به علی داننده مهر ، علی سورمان و میر جعفر صادق صغری از دانشگاه یاشار ترکیه تعلق گرفت . عنوان مقاله ی برکزیده دوم به آقایان رضا دلیر حسن نیا و مهندس فرزین محمدی (مدیر عامل طراح گستر آب آرا) از دانشگاه تبریز اهدا شد و همچنین از مقاله سوم نیز به قلم افشین خرسند و همکارانشان از دانشگاه ارومیه تجلیل به عمل آمد. .

همچنین پوستر مقاله سیده مرضیه حسنی ، بیژن نظری و حامد مازندرانی زاده از دانشگاه قزوین تعلق گرفت .  دومین و سومین پوستر برتر نیز به ترتیتب به بهزاد حصاری و همکارانش از دانشگاه تهران و جاوید رحیمی و مجید منتصری از دانشگاه ارومیه تعلق گرفت .

اختتامیه کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی

ادامه مطلب  پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و دامداری ازمیر - ترکیه

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید